Dovedeste abilitatea de a comunica cu incredere intr-un mediu vorbitor de limba engleza.
B2 First for Schools este modul ideal al tinerilor de a se pregati pentru examene de nivel mai ridicat. Examenul B2 First for Schools, cunoscut anterior sub denumirea de Cambridge English: First for Schools (FCE for Schools), le ofera elevilor increderea necesara utilizarii limbii engleze in interactiunile lor de zi cu zi. Calificarile B2 First for Schools demonstreaza ca un elev dispune de competentele lingvistice necesare pentru a comunica usor intr-un context in care se vorbeste limba engleza. Aceasta etapa reprezinta si o cale foarte buna de pregatire pentru nivelul superior, C1 Advanced.
B2 First for Schools se incadreaza la acelasi nivel CEFR precum B2 First, avand insa continut orientat catre elevi, nu catre adulti.
Acest certificat poate fi folosit la echivalarea probei de competenta lingvistica a bacalaureatului.
Evalueaza-ti engleza cu testul online, rapid si gratuit de la Cambridge.
Rezultatul iti sugereaza examenul Cambridge la care sa participi.
La ce ajuta acest certificat Cambridge?
Certificatul Cambridge B2 First for Schools ajuta copilul sa:
-
comunice eficient cu un interlocutor, sa formuleze opinii si sa prezinte argumente;
-
scrie clar si detaliat in limba engleza, exprimand opinii si explicand avantajele si dezavantajele diferitelor aspecte;
-
sa urmareasca stirile;
-
sa redacteze scrisori, rapoarte, povesti si alte tipuri de texte.
De ce alegi aceasta certificare?
-
Este un examen usor de integrat in programa scolara.
-
Este parte dintr-o suita de examene care ajuta elevul sa progreseze pas cu pas.
-
Beneficiezi de suport in pregatirea si administrarea examenului.
-
Elevii pot sa obtina o calificare valoroasa, recunoscuta mondial.
Probe examen
Examenul Cambridge B2 First for Schools este alcatuit din patru probe (Reading & Use of English, Writing, Listening, Speaking), special dezvoltate in vederea testarii competentelor lingvistice ale elevilor.Poti vedea exact ce contine fiecare examen in cele ce urmeaza:
I. Reading & Use of English
Modulul Reading & Use of English are 7 parti si un mix de tipuri diferite de texte si intrebari. In Partile 1-4 elevii citesc o serie de texte si rezolva probleme de gramatica si vocabular. In Partile 5-7 elevii citesc o serie de texte si raspund unor intrebari care testeaza abilitatea de citire si de a face fata unor diferite tipuri de texte.
Vezi mai mult »»
Partea 1 (Multiple-choice cloze)
- 8 intrebari - Un text cu informatii si cuvinte lipsa (gaps). Dupa text sunt cateva posibile raspunsuri pentru fiecare spatiu liber (gap) si elevii trebuie sa aleaga raspunsul corect (A, B, C sau D).
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Vocabular - cuvinte cu semnificatii similare, sintagme, fraze de legatura, 'verbe frazale' (phrasal verbs) etc.
Punctaj.
Un punct pentru fiecare raspuns corect.
Partea 2 (Open cloze)
- 8 intrebari - Cateva cuvinte lipsa (gaps). Elevii trebuie sa gaseasca cuvantul corect pentru fiecare gap.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Gramatica si vocabular.
Punctaj.
Un punct pentru fiecare raspuns corect.
Partea 3 (Word formation)
- 8 intrebari - Un text cu 8 cuvinte lipsa (gaps). La sfarsitul fiecaruia este un cuvant sugerat pe care elevii trebuie sa il modifice pentru a construi cuvantul corect si a completa propozitia corect.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Vocabular – formarea cuvintelor: cuvintele diferite pe care elevii le pot forma pornind de la un cuvant de baza (de exemplu ‘compete’ devine ‘competition’, ‘competitor’, ‘competitive’, ‘competitively’ sau ‘uncompetitive’).
Punctaj.
Un punct pentru fiecare raspuns corect.
Partea 4 (Multiple choice)
- 6 intrebari - O propozitie urmata de un cuvant cheie si o a doua propozitie care are un spatiu lipsa (gap). Elevii trebuie sa foloseasca cuvantul cheie pentru a completa a doua propozitie astfel incat sa aiba un inteles similar cu prima propozitie.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Gramatica si vocabular – rescrierea propozitiilor cu diferite cuvinte pentru a obtine acelasi inteles.
Punctaj.
Pana la 2 puncte pentru fiecare raspuns corect.
Partea 5 (Multiple choice)
- 6 intrebari - Un text cu intrebari cu raspunsuri multiple. Fiecare intrebare are patru optiuni (A, B, C sau D) si elevii trebuie sa decida care este raspunsul corect.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Intelegerea detaliilor unui text, inclusiv opiniilor si atitudinilor.
Punctaj.
2 puncte pentru fiecare raspuns corect.
Partea 6 (Gapped text)
- 6 intrebari - Un text cu spatii libere (gaps). Dupa fiecare text sunt cateva propozitii din textul respectiv. Elevii trebuie sa aleaga raspunsul corect pentru fiecare spatiu liber (gap).
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Intelegerea structurii unui text si urmarirea dezvoltarii unui text.
Punctaj.
2 puncte pentru fiecare raspuns corect.
Partea 7 (Multiple matching)
- 10 intrebari - O serie de intrebari si un text lung sau mai multe texte scurte de citit. Pentru fiecare intrebare elevii trebuie sa decida care text sau ce parte din text mentioneaza informatia din intrebare.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Cum sa gaseasca informatii specifice intr-un text.
Punctaj.
Un punct pentru fiecare raspuns corect.
In cele doua Parti ale Modului de Writing elevii trebuie sa demonstreze ca pot scrie diferite tipuri de texte in limba engleza. Textele sunt prestabilite. Textele pentru sesiunea Ianuarie 2017–Decembrie 2018: Treasure Island de Robert Louis Stevenson (Oxford Bookworms Edition). Textele pentru sesiunea Ianuarie 2019–Decembrie 2020: Great Expectations de Charles Dickens (Oxford Bookworms Edition). Elevii nu ar trebui sa incerce sa raspunda intrebarilor despre textul optional din Partea 2 daca nu au intelegerea necesara a textului. Profesorii sunt cei mai in masura sa evalueze daca textele prestabilite sau versiunea film a acestora sunt potrivite pentru situatiile de invatare. Editiile sugerate sunt adaptate nivelului B2 First for Schools. Alte editii ale acestor carti pot fi disponibile. Profesorii si elevii trebuie sa fie constienti ca limbajul din alte editii s-ar putea sa fie mai putin accesibil.
Vezi mai mult »»
Partea 1
- 1 intrebare obligatorie - Elevii primesc un titlu de eseu si doua idei. Trebuie sa scrie un eseu care sa cuprinda opinia lor despre titlu folosind cele doua idei date si adaugand o idee proprie. Titlul va fi un subiect de interes general - elevii nu vor avea nevoie de cunostinte speciale.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Exprimarea unei opinii si argumentarea acesteia in 140–190 de cuvinte.
Partea 2
- Elevii aleg o intrebare dintre cele patru optiuni, incluzand un set de intrebari pe un text prestabilit. Raspunsul pe care trebuie sa il scrie elevii va fi intr-una din urmatoarele forme: articol, email/scrisoare, eseu, recenzie, poveste.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Scrierea de texte diferite: articole, eseuri, scrisori/emailuri, recenzii. In functie de intrebare elevii vor trebui sa ofere sfaturi, sa compare, sa descrie, sa explice, sa exprime o opinie, sa justifice si/sau sa recomande - 140–190 de cuvinte.
Modulul de Listening are 4 parti. In fiecare parte elevii trebuie sa asculte o inregistrare si sa raspunda la intrebari. Elevii vor asculta fiecare inregistrare de doua ori.
Partea 1 (Multiple choice)
- 8 intrebari - O serie de inregistrari scurte de aproximativ 30 de secunde fiecare, fara legatura intre ele. Elevii trebuie sa asculte inregistrarile si sa aleaga o intrebare cu raspuns multiplu pentru fiecare. Fiecare intrebare are trei optiuni (A, B sau C).
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Ascultarea informatiilor despre sentimente, atitudine, opinie, scop, functie, acord, esenta si detaliu.
Punctaj.
Un punct pentru fiecare raspuns corect.
Partea 2 (Sentence completion)
- 10 intrebari - Un monolog de 3-4 minute. Elevii trebuie sa completeze propozitiile de pe foaia de examen cu informatii auzite in inregistrare.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Ascultarea detaliilor, informatiilor specifice, opiniilor exprimate.
Punctaj.
Un punct pentru fiecare raspuns corect.
Partea 3 (Word formation)
- 5 intrebari - 5 monologuri scurte de aproximativ 30 de secunde fiecare cu legatura intre ele. Elevii asculta inregistrarile si aleg dintr-o lista de 8 o afirmatie care se potriveste cel mai bine cu ce spune fiecare vorbitor.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Ascultarea informatiilor despre esenta, scop, sentimente, puncte principale si detalii.
Punctaj.
Un punct pentru fiecare raspuns corect.
Partea 4
- 7 intrebari - Un interviu sau un schimb intre doi vorbitori de 3-4 minute. Elevii trebuie sa asculte inregistrarea si sa raspunda la 7 intrebari cu raspuns multiplu. Fiecare intrebare are trei optiuni (A, B sau C).
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Ascultarea opiniilor, atitudinilor, esentei, ideii principale, informatiilor specifice.
Punctaj.
Un punct pentru fiecare raspuns corect.
Modulul de Speaking are patru parti. Fiecare student da proba impreuna cu un alt candidat. Sunt doi examinatori. Unul dintre examinatori conduce proba (pune intrebari, ofera elevilor o brosura cu subiecte de convesatie etc.) si celalalt examinator asculta ce spun elevii.
Partea 1 (Interview)
- Conversatie cu examinatorul. Examinatorul pune intrebari si elevii trebuie sa raspunda cu informatii despre ei, sa vorbeasca despre experiente trecute, despre situatia prezenta si planurile de viitor.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Oferirea de informatii personale si exprimarea opiniilor despre subiecte diferite.
Cat trebuie sa vorbeasca elevul.
2 minute.
Partea 2 (Long turn)
- Examinatorul ofera elevului o pereche de fotografii despre care sa vorbeasca si elevul trebuie sa vorbeasca 1 minut fara intrerupere. Intrebarile despre fotografii sunt scrise la inceputul paginii pentru a reaminti elevului despre ce trebuie sa vorbeasca. Cand a terminat de vorbit, partenerul de examen trebuie sa raspunda unei intrebari scurte din partea examinatorului despre fotografiile lui.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Vorbirea pe cont propriu despre un subiect: comparatii, descrieri, exprimarea opiniilor.
Cat trebuie sa vorbeasca elevul.
1 minut per candidat, plus un raspuns de 30 de secunde.
Partea 3 (Collaborative task)
- Conversatie cu partenerul de examen. Examinatorul pune elevilor o intrebare si le ofera cateva sugestii scrise. Elevii se consulta intre ei 2 minute. Examinatorul ii va ruga apoi sa ia impreuna o decizie despre subiectul dat.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Schimbul de idei, exprimarea si argumentarea opiniilor, acordul sau dezacordul, sugestii, speculatii, evaluari, luarea unei decizii prin negociere etc.
Cat trebuie sa vorbeasca elevul.
O discutie de 2 minute urmata de o problema de luare a unei decizii de 1 minut.
Partea 4 (Discussion)
- Discutii detaliate intre candidati despre acelasi subiect ca in Partea 3, ghidate de examinator.
Ce trebuie sa exerseze elevul
- Discutii despre opinii, lucruri preferate, preferinte, experiente, obiceiuri etc. Exprimarea si argumentarea opiniilor, exprimarea acordului sau dezacordului.
Cat trebuie sa vorbeasca elevul.
4 minute in total.
Proba examen: Reading & Use of English (1 ora si 15 minute)
Continut
7 parti
52 de intrebari
Ce evalueaza
Elevii demonstreaza ca sunt capabili sa inteleaga mai multe tipuri de texte, inclusiv modul in care sunt ele structurate si atitudinile exprimate in acestea. Textele provin din surse cu care elevii sunt familiari: reviste, articole, literatura, publicitate, fiind orientate catre interesele elevilor. Competentele de limba engleza ale elevilor vor fi testate prin cerinte care arata cat de bine pot acestia sa isi controleze vocabularul si cunostintele gramaticale.
Proba examen: Writing (1 ora si 20 de minute)
Ce evalueaza
Elevilor li se cere sa realizeze doua texte scrise: primul text este obligatoriu si consta intr-un eseu de 140-190 de cuvinte; pentru al doilea, elevii pot sa aleaga intre un articol, email/scrisoare, eseu, recenzie sau poveste de 140-190 de cuvinte.
Proba examen: Listening (aprox. 40 minute)
Continut
4 parti
30 de intrebari
Ce evalueaza
Solicita abilitatea elevilor de a urmari si intelege o serie de materiale audio, precum: programe de stiri, anunturi publice si altele, insa orientate catre interesele elevilor.
Proba examen: Speaking (14 minute/pereche de candidati)
Ce evalueaza
Proba consta intr-o conversatie fata-in-fata, cu unul sau doi alti candidati si un examinator. Elevii trebuie sa arate in ce masura sunt capabili sa vorbeasca spontan si sa poarte un dialog fie cu examinatorul, fie cu un alt candidat, fie cu ambii.
Continua procesul de inscriere la examen
Inregistrare Candidat / Calendar / Taxe
|
In pasul urmator vei trece la demararea procesului de inscriere la examenul de limba engleza certificat de CAMBRIDGE ASSESSMENT ENGLISH, mai exact vei completa datele personale de identificare ale candidatului. Te rugam citeste si completeaza cu atentie campurile formularului: Inscriere examene.
EECentre este un standard de referinta in Romania
pentru organizarea examenelor lingvistice internationale
EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE - EECentre este centru oficial autorizat RO084 de
IDP Education
pentru sustinerea de teste IELTS pe calculator - teste internationale de certificare a cunostintelor de limba engleza IELTS Romania.
EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE - EECentre este centru oficial autorizat RO050 de CAMBRIDGE ASSESSMENT ENGLISH (UK) pentru sustinerea examenelor de certificare a cunostintelor de limba engleza, in Romania.
EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE - EECentre este centru oficial autorizat ROU002 de Österreichisches Sprachdiplom Deutsch-ÖSD (Austria) pentru sustinerea examenelor de certificare a cunostintelor de limba germana, in Romania.
EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE - EECentre este centru oficial autorizat RO65151 de Trinity College London (UK) pentru sustinerea examenelor de certificare a cunostintelor de limba engleza, in Romania.
EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE - EECentre este centru oficial autorizat RO001 de OCCUPATIONAL ENGLISH TEST-OET (Australia) pentru sustinerea examenelor de certificare a cunostintelor de limba engleza medicala, in Romania si sud-estul Europei.
Din primavara anului 2018, EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE (EECentre) functioneaza in Romania ca: AUTHORISED PLATINIUM EXAM CENTRE - titulatura oferita de CAMBRIDGE ASSESSMENT ENGLISH (UK), in semn de recunoastere a indeplinirii criteriilor functionale: livrarea de examene de limba engleza la standarde internationale, servicii de excelenta oferite clientilor, parteneriate durabile realizate cu centrele din tara.
Elev I. Martin, 18 ani, Voluntar
Yasmina R., Bucuresti, Candidat Examen Cambridge C1 Advanced
Dna. Prof. Carmen Salvan, Centrul de Limbi Străine Cambridge Deva
Dna. Prof. Mirela Radu, Manager Centrul de Limbi Straine Smart English, Sibiu
Dna. Prof. Laura Sabau, C.N. “Unirea” Targu Mures
Dna Prof. Petronela Barbulescu, C.N. Pedagogic “Carmen Sylva” Timisoara
Dna. Prof. V. SAVU, Reprezentant Scoala Gimnaziala Nr. 135, Bucuresti
Mona Gostian, Parinte Candidat, Bucuresti
Monalice RADULESCU, Parinte Candidat, Bucuresti
Alina NEGRUTIU, RIO Centrul de Limbi Straine, Bucuresti
Doina TIFREA, Manager Clubul Amazing Kids, ARAD
Daria T., Elev 12 ani, Bucuresti, Candidat la EEC App
Dna. Iuliana Ciotinga, Complexul Educational Laude-Reut, Bucuresti
Dna. Ana ANA, Reprezentant EDULAND Laborator de Educatie Nonformala, Corabia
Dna. Profesor Nicolle CIRLEA, Reprezentant Liceul Teoretic C.A. ROSETTI, Bucuresti
Jenny Spirkova, BIG BEN LANGUAGE SCHOOLS Bulgaria
Candidat examen IELTS Nov. 2020, Ploiesti, Prahova
Dna. Profesor A. Vlad, Cambridge Speaking Examiner, GALATI
Dna Profesor L. Stanciu, Reprezentant Scoala "N. Kretzulescu"
Andra DINU, Manager Arthur English Kids Club, Bucuresti
Dna. Profesor A. VLAD, Reprezentant Colegiul National ”A.I. Cuza”, Galati
Dna. Profesor A. Monescu, Reprezentant Colegiul National Unirea, Brasov
Dna. Profesor M. RADU, Reprezentant Smart English, Sibiu
Dna. Profesor O. D. MILEA, Reprezentant Colegiul National „A.I. Cuza”, Galati
Dna. Profesor D. MARINCU, Reprezentant Sc. Gimnaziala nr. 13 & Language Express, Timisoara
Dna. Profesor R. I. Davidescu, Reprezentant Customised English, Brasov
Dna Profesor C. NEAGU, Reprezentant Liceul de Arte, Buzau
Dna. Profesor N. NECHITA, Reprezentant Art High School, Buzau
Dna Prof. R. Neatu, Teacher Trainer, Reprezentant Colegiul National "Matei Basarab", Bucuresti
Dna Prof. M. MANESCU, Scoala Gimnaziala "I. G. DUCA", Bucuresti
Ramona, Candidat la Examenul de Limba Engleza Cambridge
Anisia, Candidat la Examenul de Limba Engleza Cambridge
Denisa, Candidat la Examenul de Limba Engleza Cambridge
Dna. Profesor M. White, Manager SPRINGFIELD School, Bucuresti
Elev M. D. IACOB, 18 ani, Voluntar
Dna. Profesor C. LERCH, Reprezentant Colegiul National „MIRCEA ELIADE”, Resita, jud. Caras Severin
Dna. Profesor A. IAZ, Reprezentant Liceul Teoretic “Constantin Serban” Alesd, jud. Bihor
Dna. Profesor M. RADU, Reprezentant Smart English, Sibiu.
Prof. Serban, Partener EECentre
Elev A. L. CIHO, 18 ani, Voluntar
Prof. D. Postolachi, Partener EECentre
Dna. Prof. N. Nechita, Reprezentant Liceul de Arte „Margareta Sterian”, Buzau
❮❮
❯❯
3 tari
Reprezentare functionala
10 ani
Examinari lingvistice autorizate
90+ orase
Prezenta teritoriala
300+
Centre educationale partenere
Comunicam offline & online
CONTACT
Program de Lucru: 09:00 - 18:00 | Luni - Vineri
EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE
EECentre – Bucuresti, Romania
Str. Sfintii Voievozi, Nr. 65, Cladirea JUPITER HOUSE (parter) Sector 1, Bucuresti, 010965, Romania
EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE
EECentre – Deva, Romania
Strada Vanatorilor, Nr. 1, oras Deva Judet Hunedoara, 330041, Romania
EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE
EECentre - Chisinau, Rep. Moldova
Strada Vlaicu Parcalab, Nr. 52A, Chisinau, MD-2012, Republica Moldova
Examene engleza
Cambridge