“Ce mai face educatia dupa aproape 2 ani de pandemie?” - un serial de 5 articole realizat cu sprijinul profesorilor de limba engleza.
INTRO: Vocea profesorului de Engleza
Dupa aproape 2 ani de pandemie, cand paradigma educatiei s-a schimbat in moduri niciodata prevazute, ne-am decis sa luam pulsul profesorilor de la catedra de engleza, trecuti instantaneu, ca toti ceilalti pedagogi, in spatele monitoarelor pentru predarea online.
Considerand ca acestia detin pulsul elevilor si parintilor, fiind interfata in actul educational, 500 profesori de limba engleza din 80 orase, au fost invitati, la dialog pe subiecte din domeniul educatiei, orientate pe studiul limbilor straine - zona noastra de referinta.
Intr-un serial de 5 articole povestim optica sintetizata a situatiei reale actuale, dar si despre propuneri de viitor. Azi despre continuarea invatarii limbii engleze, ca sansa in viitorul fiecarui elev.
Studiul limbii engleze continua in orice maniera.
Interesul pentru studierea limbii engleze ramane in continuare prioritar in cazul elevilor ce au ca obiectiv promovarea unui examen Cambridge si implicit obtinerea unui certificat Cambridge, care sa fie folosit pentru echivalarile nationale de admitere, la accesarea studiilor universitare intr-o facultate ori pentru plecarea din tara. Multi dintre copii studiaza engleza din proprie initiativa ca o pasiune, altii au inteles avantajele pe care le vor dobandi in viitorul lor educational, profesional, personal, oriunde in lume.
La orele de engleza, profesorii au observat ca multi dintre elevi sunt receptivi, se adapteaza rapid, s-au obisnuit foarte repede cu diferite aplicatii si au dorinta de a lucra cu computerul si de a studia de oriunde: din masina, de la bunici, matusi, din alte localitati. Acestia au castigat abilitati digitale foarte avansate si au dobandit “independenta tehnologica”.
Copiii seriosi si iubitori de scoala functioneaza bine si online, insa cei "impinsi de la spate" nu-si depasesc limitele, isi pierd capacitatea de concentrare, devin interesati de aplicatiile care le permit sa copieze ori sa comunice intre ei in timp real. Prezenta parintilor s-a dovedit a fi pentru unii dintre copii un sprijin favorabil, iar pentru altii un factor stresat.
La startul scolii online, ritmul de pregatire la engleza scazuse, elevii argumentand ca nu s-au putut concentra, fiind acasa, in mediu informal. In prezent, ritmul de lucru pentru pregatirea la examenele de engleza este crescut, elevii constientizand importanta obtinerii certificatului Cambridge prin promovarea examenului. Ei s-au obisnuit cu maniera de studiu online, accesul la materialele de invatare se face printr-un simplu click pe link.
«Orice forma de instruire are puncte forte, cat si puncte slabe. Indiferent de context, elevii care se pregatesc pentru examene sunt mai responsabili, mai motivati sa invete, sa participe atat la lectii, cat si la cursuri suplimentare de pregatire. »
================================================
Va multumim!
Cu multumiri adresate profesorilor de limba engleza, EECentre va invita sa urmariti sectiunea de Stiri, in care se vor publica periodic urmatoarele articole din serialul
“Ce mai face educatia dupa aproape 2 ani de pandemie?”
================================================