“Ce mai face educatia dupa aproape 2 ani de pandemie?” - un serial de 5 articole realizat cu sprijinul profesorilor de limba engleza.
INTRO: Vocea profesorului de Engleza
Dupa aproape 2 ani de pandemie, cand paradigma educatiei s-a schimbat in moduri niciodata prevazute, ne-am decis sa luam pulsul profesorilor de la catedra de engleza, trecuti instantaneu, ca toti ceilalti pedagogi, in spatele monitoarelor pentru predarea online.
Considerand ca acestia detin pulsul elevilor si parintilor, fiind interfata in actul educational, 500 profesori de limba engleza din 80 orase, au fost invitati, la dialog pe subiecte din domeniul educatiei, orientate pe studiul limbilor straine - zona noastra de referinta.
Intr-un serial de 5 articole povestim optica sintetizata a situatiei reale actuale, dar si despre propuneri de viitor. Azi despre masurile propuse de profesori in schimbarea sistemului de educatie.
Masuri si schimbari propuse educatiei de catre profesori.
«Fiecare copil are dreptul la educatie. Indiferent ca este scoala fizica sau online, noi, profesorii, trebuie sa-i ajutam pe elevi sa inteleaga ca educatia este cea mai buna “arma” pe care o pot detine fiecare dintre ei, pe tot parcursul vietii. | Prof. Doriana Golea, Dr. Tr. Severin »
Invocarea normalitatii ocupa topul preferintelor in chestionarea celor 500 profesori de limba engleza din 80 orase din Romania, invitati la dialog.
Consecventa deciziilor este mai mult decat necesara in sistemul educational, precum si structura fixa a anului scolar cu semestre egale.
Sustinerea financiara pentru achizitionarea de aparatura tehnica moderna in scopul dezvoltarii bazei materiale in scoli si instalarea de softuri educationale, se dovedeste a fi o necesitate a epocii prezente, atat in mediul urban, cat si in mediul rural.
Reducerea numarului de elevi in clase, cu mai putine materii fixe de baza, in care programa sa tina pasul cu interesele acestora si posibilitatea de alegere a disciplinelor de studiu optionale, sunt propuneri care se aliniaza trendului actual din tarile civilizate.
Incurajarea si dezvoltarea aptitudinilor elevilor in cadrul unor noi discipline, care sa-i pregateasca pentru viata este o propunere subliniata in randul prioritatilor scolare. Inteligenta Emotionala, Gastronomie si Nutritie, Educatie Financiara sunt doar cateva din propunerile care studiate in scoala, aduc un plus de valoare elevului pe parcursul intregii vieti.
Dorinta unanima a profesorilor este “educatie de calitate”; mai exact innoirea sistemului educational cu piloni de construire a unei noi educatii axate pe calitate si nu orientate pe cantitate.
«Avem nevoie de profesori cu viziune asupra viitorului educatiei din Romania pentru a modela elevii sa devina adulti responsabili si independenti in procesul de invatare. Ce frumos ar fi ca legatura dintre profesor si elev sa se faca luand increderea ca valoare esentiala, dar si respectul reciproc. Haideti sa ii facem permanent sa se intrebe: cat de bun sunt acum si ce pot face pentru a deveni mai bun? Asta inseamna schimbare sau adaptare la schimbare, asa ca sa nu uitam: "Change is the end result of all true learning" (Leo Buscaglia). | Prof. Madalina Tiba »
================================================
Va multumim!
Cu multumiri adresate profesorilor de limba engleza, EECentre va invita sa urmariti sectiunea de Stiri, in care se vor publica periodic urmatoarele articole din serialul
“Ce mai face educatia dupa aproape 2 ani de pandemie?”
================================================