"Hands-on practice for Trinity GESE"
Workshop-uri destinate profesorilor de limba engleza, in beneficiul celor mai tineri dintre elevi
A trecut deja mai bine de un an de cand EECentre a inscris in portofoliul sau Examenele GESE by Trinity College London. Anul trecut, in luna octombrie 2018, EECentre organiza in premiera o serie de workshop-uri destinate profesorilor pregatitori de limba engleza, in cadrul carora Dr. Mark Griffiths, English Language Academic Consulant la Trinity College London a explicat, pe larg, structura, obiectivele, particularitatile si avantajele examenelor GESE, catre toate cadrele didactice interesate sa ii pregateasca pe cei mai tineri dintre elevi pentru sustinerea acestora.
Evenimentele de tip hands-on practice destinate profesorilor, in vederea imbunatatirii si adaptarii metodelor de predare la nevoile elevilor pentru examenele GESE by Trinity College London, au continuat si in aceasta ultima parte a anului 2019 si vor fi reiterate si in 2020, deoarece feedback-ul primit din partea participantilor este pozitiv.
Asta ne face sa ne gandim si mai mult la impactul semnificativ pe care colaborarea stransa dintre EECentre, ca furnizor de examene, si profesori il are asupra definirii viitorului elevilor pregatiti pentru succes.
Reusim, asadar, sa consolidam un concept pe care l-am vizat inca de anul trecut, cel de conectare a mediului pedagogic la examenele marca Trinity College, punand un accent major pe consolidarea unei comunitati de profesori interesati de formarea continua, centrata pe nevoile elevilor din clasele primare.
Prin ce se diferentiaza GESE by Trinity College London de alte examene de engleza?
La workshop-urile tematice organizate pana in prezent, au participat acei profesori care doresc sa ii ghideze pe elevi, in adevaratul sens al cuvantului, din perspectiva dascalilor care stiu ce fac si care, totodata, se folosesc de instrumentele necesare prin care sa il motiveze pe elevi sa invete. Acestia dobandesc abilitatile necesare pentru a-si explora potentialul cunoasterii lingvistice si ca sa isi insuseasca elementele de comunicare in limba straina.
Am parafrazat-o pe dr. Anda Ileana Duta, profesor de limba engleza si moderatoarea workshop-ului organizat in data de 16 noiembrie 2019, care s-a desfasurat la Bucuresti. Dr. Anda Duta, profesor si trainer specialist in metodologia interactiva, are 15 ani de experienta profesionala si de predare, catre elevi din mai multe tari europene si va fi gazda mai multor workshop-uri similare si anul ce vine.
Printre cele mai importante aspecte, se traseaza o diferentiere clara intre GESE si alte examene de engleza, un subiect care este foarte important pentru profesorii participanti, deoarece acestia trebuie sa inteleaga deosebirile si sa le comunice candidatilor:
- Modul de desfasurare a examinarii este unul deosebit: dialogul se poarta doar intre un examinator si un candidat. Testul evalueaza abilitatile candidatului de a purta o conversatie spontana, face-to-face.
- Examinatorul cu rol de interlocutor este, in mod obligatoriu, un vorbitor nativ de limba engleza, care va conduce „interviul doar in limba engleza” - ceea ce il va motiva pe elev in sustinerea unei conversatii autentice cu o persoana care cunoaste perfect limba pe care elevul isi doreste sa o aprofundeze.
- Structura conversatiei este ghidata de catre examinator si simuleaza un dialog intre acesta si candidat, similar unei situatii reale de viata.
- La finalul testarii, examinatorul Trinity ofera, la cerere, o sesiune de feed-back si profesorilor care au pregatit elevii pentru examen.
Examenele Trinity - oportunitate de dezvoltare profesionala si personala
Evenimentele destinate pregatirii profesorilor pentru abordarea examenelor Trinity la clasa cu cei mai tineri dintre elevi sunt, potrivit dr. Anda Ileana Duta, o initiativa prin care se ofera accesul la informatie de calitate, in vederea dezvoltarii competentelor in domeniul de activitate: predarea limbii engleze. Totodata, prin acest tip de workshop-uri, se urmareste o eficientizare a comunicarii profesor-elev si a interactiunii dintre acestia, la clasa, pentru maximizarea rezultatelor la examene. Relatia dintre profesori si elevi este potentata si de nivelul de implicare al parintilor si de atitudinea acestora fata de progresul copiilor. Implicarea activa a tuturor partilor acestui „triunghi” este foarte importanta, fiind o baza pentru formarea elevului.
"Profesorul, preocupat sa se dezvolte profesional, se pregateste sa fie in pas cu schimbarile din societate si cu nevoile generatiilor tinere, insa este si de datoria parintelui sa constientizeze aceste lucruri, sa tina legatura cu profesorul si sa sprijine copilul, indiferent de varsta, sa participe la cat mai multe activitati de formare si de evaluare, ca parte a procesului de invatare", explica dr. Anda Duta.
Referitor la invatarea unei limbi straine, pentru sustinerea unor examene lingvistice precum cele propuse de Trinity College, fiecare nivel de competenta este conceput astfel incat sa ajute elevul nu doar sa acumuleze informatii teoretice, dar sa le si poata folosi practic. Altfel spus, inainte de orice, examenele GESE vizeaza dimensiunea de comunicare verbala, un element fundamental in dezvoltarea relatiilor interpersonale si a colaborarii, lucruri esentiale pentru viitorul unui elev, ca adult.
Feed-back-ul profesorilor: elementul necesar care misca lucrurile
Recentul workshop Hands-on practice for Trinity GESE Grades 1-3, din luna noiembrie 2019, s-a adresat, dupa cum este evident si in denumire, profesorilor care pregatesc elevi din primii trei ani de scoala, la limba engleza. Metodele propuse, exercitiile, exemplele si activitatile interactive prevazute in cadrul workshop-ului au vizat nevoile celor mai tineri elevi.
Prof. Nicolle Cirlea, de la Liceul Teoretic C.A. Rosetti din Bucuresti, s-a aflat printre participantii la workshop si declara, placut impresionata de obiectivele demersului Trinity, ca in formarea si conectarea profesorilor la cele mai recente noutati in domeniul predarii limbii engleze se vede in rezultate remarcabile, competitivitate si performanta, pentru elevi.
"Workshop-ul Trinity m-a ajutat prin largirea orizontului in privinta examenelor pe care elevii le pot sustine, cu exceptia celor Cambridge. Examenele GESE sunt foarte prietenoase pentru copii. Unul dintre motivele pentru care este necesara implicarea profesorilor in workshop-uri si in alte actiuni de pregatire este cel de a putea realiza armonizarea sistemului romanesc de invatamant in contextul actual al globalizarii, precum si adaptarea la cerintele de munca ale pietei europene", explica prof. Cirlea.
Pregatirea continua a profesorului pentru a face fata evolutiei si dezvoltarilor din domeniul educatiei este un element obligatoriu, in timpurile pe care le traim, dupa standardele internationale ridicate, este de parere prof. Andra Georgiana Dinu (Arthur English Kids Club, Bucuresti), care s-a aflat si ea printre participantii la workshop.
Tehnologia moderna si usurinta pe care elevii au capatat-o in accesarea informatiei, ii stimuleaza si pe profesori sa isi dedice timp pregatirii suplimentare si alinierii metodelor de predare in functie de tendintele internationale. Iar domeniul predarii limbii engleze, nu face exceptie, dat fiind ca este limba globala, prin care se conecteaza, la nivel comunicational, toate zonele lumii.
"Pregatirea noastra pedagogica trebuie sa aiba continuitate, pentru ca si dorinta de informare a copiilor este tot continua. Societatea se schimba, de la generatie la generatie, iar tehnologia se reinnoieste intr-un ritm ametitor. Participarea la seminariile de lucru ne ofera noua, profesorilor, posibilitatea de a fi la curent cu ultimele noutati, cercetari, inovatii si domenii de lucru in activitatile zilnice la clasa", potrivit prod. Dinu.
"Evenimentele de formare au un impact deosebit", conform celor spuse si de doamna prof. Alina Negrutiu, de la RIO Centrul de Limbi Straine. Facand tranzitia de la cariera de traducator si interpret la cea de profesor de limba engleza, prof. Alina Negrutiu s-a lovit de provocari la clasa, in ceea ce inseamna activitatile de coordonare si management al elevilor.
Asadar, a fost interesata sa participe la cat mai multe workshop-uri, pentru a-si imbunatati metodele de predare, interactiunea cu elevii, pentru a face schimb de idei cu alti colegi de breasla si pentru a se pune in tema cu noutatile din piata de carte, din domeniu. Motivele ar fi, probabil, mai multe, pentru ca acest tip de experienta ii schimba pozitiv pe profesori, redefinindu-le orizonturile.
"De cand am devenit coordonator de centru de limbi straine, a crescut si numarul de responsabilitati. Acum incerc sa le impartasesc colegelor mele ceea ce stiu, in asa masura incat ele sa poata asimila informatia, sa o treaca prin filtrul propriu si sa o aplice la clasa. Un prim pas, in acest sens, a fost tocmai participarea la workshop-ul vizand examenul Trinity organizat de EECentre. Este vorba despre un examen necunoscut mie pana acum. Am cautat pe net articole dedicate, am facut chiar si liste de intrebari specifice, pe level-uri, dar am avut nevoie de input-ul unui examinator. Mi-am clarificat structura examenului, am inteles la care niveluri sa imi inscriu copiii si am sedimentat cumva notiunile pe care le aflasem anterior", a marturisit, cu entuziasm prof. Negrutiu.
Evenimentul Trinity s-a dovedit benefic si pentru profesorii aflati la inceput de drum, precum este cazul prof. Ana Ana, de la Eduland, Laborator de Educatie Nonformala din Corabia. Aceasta se declara foarte multumita de experienta workshop-ului si noteaza importanta pe care pregatirea elevilor din punct de vedere emotional o are, pentru a le creste increderea in sine, astfel incat sa faca performanta in materie de limba engleza.
"Am participat la workshop-ul Trinity din dorinta de a afla metode inovative de predare, nevoia de cunoastere si entuziasmul meu sunt mari. Am aflat multe lucruri pe care nu le stiam, atat de la trainer cat si din experientele celor care au fost prezenti. Astfel de oameni sunt demni de urmat si cred ca altfel ar fi scoala daca mai multi dintre noi am pune pasiune in munca noastra!" (prof. Ana Ana).
Urmatoarele workshop-uri destinate profesorilor de limba engleza care vor sa pregateasca elevi pentru examenele GESE byTrinity College London vor fi in Bucuresti, astfel:
Pentru a cunoaste workshop-urile disponibile in portofoliul EECentre si dedicate profesorilor, dar si pentru detalii referitoare la inscriere - participare, va invitam sa vizitati pagina de internet: WorkshopsEECentre.